NUTORIALS (2): VAKANTIEKUNDE

Ik vertelde een poosje geleden dat mijn zieke geliefde en ik ons best doen om in het hier en nu te blijven. En dat we regelmatig even niet meer weten hoe dat moet. En dat ik daarom zo af en toe zelf maar een soort tutorial schrijf, of eigenlijk een NUtorial: een beschrijving van iets wat mij en mijn liefste helpt om in het moment te leven, met een korte uiteenzetting van hoe we dat dan zo ongeveer doen. Ik kondigde vrolijk aan dat die Nutorials een nieuwe rubriek zouden gaan vormen in dit blog, en vervolgens schreef ik er na de eerste geen enkele meer. Tja, dat krijg je hè, met die focus op het hier en nu: er is steeds iets anders om over te schrijven en daar ben ik dan druk mee. Maarrrr….hier is er dan weer een, een kersverse NUtorial, deze keer in de categorie ‘Vakantiekunde’. 

Stel. Je wil niet één, maar drie reisjes boeken deze zomer, omdat je er alles uit wil halen wat er in zit. 
Tip 1: doen. Nu.

Tip 2: als je twijfelt, omdat de kans best groot is dat drie reisjes teveel is voor je lief: toch boeken. En nu al genieten van de voorpret. Afzeggen kan altijd nog (en hoeft niet nu).

Tip 3: als je twijfelt, zo van sjongejonge, moet dat nou, drie reisjes, is eentje niet genoeg: toch boeken. Niks geen calvinisme, gewoon heel veel pallialieve plannen maken.

Tip 4: als jullie dan echt op reis zijn (gelukt!), bijvoorbeeld naar Wales, bestel dan geen afternoon tea voor 2 personen. Tenzij je met veertien personen bent.

Tip 5: als je lief kotsmisselijk is, bijvoorbeeld na een afternoon tea voor 2 personen, ga dan naast haar zitten. You’re in this together, ook op vakantie. Dus laat die Lonely Planet maar thuis.

Tip 6: als ergens halverwege reisje 2 blijkt dat je lief toch wel erg vaak misselijk is - helaas dus niet alleen na een afternoon tea -, en het zo langzamerhand tot jullie doordringt dat drie reisjes toch teveel van het goede wordt, zeg dat derde reisje dan af. 

Tip 7: als je verdrietig bent, omdat niet te zeggen valt hoe groot de kans is dat je dat derde reisje ooit nog gaat maken: toch afzeggen. Kom op, a
n-NU-leren, het is niet anders. En (uiteindelijk) de opluchting voelen die er óók is. En trouwens, opnieuw boeken kan altijd nog (hopelijk. Misschien. Wie weet).

Tip 8: onthoud dat het met vakanties soms net zo is als met een afternoon tea: vooraf heb je er hartstikke zin in en denk je dat je het best kan hebben. En dan merk je van niet. Geeft niks: één scone is ook lekker. Of, doe 's gek, twee.

Reacties

  1. 😘😘😘😘 Allebei Twee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee kusjes 💋 💋 voor 2 lieverds, en ik hoop dat die ook voelen alsof ze voor 14 personen zijn en dat geen van beiden er misselijk van wordt 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel anonieme reageerder! 😊

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

PALLIALIEF